Francisco de Goya

Datos Generales
Cronología
Ca. 1772
Ubicación
Parish church of San Juan Bautista, Remolinos, Spain
Dimensiones
192 x 96 cm
Técnica y soporte
Oil on canvas
Reconocimiento de la autoría de Goya
Undisputed work
Titular
Parish church of San Juan Bautista in Remolinos
Ficha: realización/revisión
07 Jan 2010 / 22 Nov 2011
Historia

See Saint Ambrose.

Análisis artístico

The figure identified as Saint Gregory Magnus is not wearing the tiara as would befit the Supreme Pontiff; rather, he is shown wearing a miter. He is sitting on clouds, receiving inspiration from the Holy Spirit, represented by a ray of white light which travels directly to his ear as he prepares to write in the illuminated manuscript in his hands. The saint is dressed in a gold damask cope with a pale green lining. The sleeves of his robes are made of white lace. A little angel, the youngest of all those depicted in this set of pendentives, holds his crosier; however, the saint should actually be shown carrying the traditional double cross.

For a history of the whole series, see Saint Ambrose.

Conservación

The whole series underwent restoration work carried out by Teresa Grasa and Carlos Barboza in 1989 with a view to their inclusion in the Venetian exhibition of Goya's work.

Exposiciones
  • Goya (1746 – 1828)
    Galleria Internazionale d’Arte Moderna di Ca’Pesaro
    Venecia
    1989
    consultant editor Antonio Fortún Paesa. From May 7th to July 4th 1989
  • Joyas de un patrimonio
    Palacio de Sástago
    Zaragoza
    1990
    organized by Diputación Provincial de Zaragoza, consultant editors María del Carmen Lacarra Ducay, Carmen Morte García and José M. Valero Suárez. From December 28th 1990 to March 3th 1991
  • Pabellón de Aragón de la Exposición Universal de Sevilla
    Exposición Universal de Sevilla
    Seville
    1992
    consultant editor Federico Torralba Soriano.
Bibliografía
  • Goya. Composiciones y figuras, t.II
    Aureliano de Beruete Y Moret
    t. II. pp. 14, 160, cat. 22
    t. II
    1917
    edición compendiada por Francisco Javier Sánchez Cantón: Madrid, Blass, 1928
  • “Goya. Cómo se hizo gran pintor”
    La Academia Cinegio
    Javier García Julián
    pp. 25-27
    n.3
    1923
  • Vie et ouvre de Francisco de Goya
    Juliet Wilson and Pierre Gassier
    pp. 74, 83, cat. 40
    1970
    Office du livre
  • Goya, 1746 – 1828. Biografía, estudio analítico y catálogo de sus pinturas, 4 vols.
    José Gudiol
    vol. I, p. 239, cat. 26
    1970
    Polígrafa
  • L’opera pittorica completa di Goya
    Rita de Angelis
    p. 90, cat. 31
    1974
    Rizzoli
  • La fecha de construcción de la iglesia parroquial de Remolinos
    Seminario de Arte Aragonés
    Gonzalo M. Borrás Gualis
    pp. 91-93
    XXXII
    1980
  • Francisco de Goya, 4 vols.
    José Camón Aznar
    vol. I, p. 59 y p. 234 (il.)
    1980-1982
    Caja de Ahorros de Zaragoza, Aragón y Rioja
  • Goya y Aragón. Familia, amistades y encargos artísticos
    Arturo Ansón Navarro
    pp. 98, 99 y p. 100 (il.)
    num. 10
    1995
    Caja de Ahorros de la Inmaculada de Aragón
    Col. Mariano de Pano y Ruata
  • Goya y Aragón
    Goya
    Gonzalo M. Borrás Gualis
    pp. 15-30
    2001
    Galaxia Gutenberg S.A. y Círculo de Lectores S.A.
Enlaces externos
Volver
Usamos cookies propias y de terceros para mejorar su navegación. Si continua navegando consideramos que acepta el uso de cookies.