Francisco de Goya

Datos Generales
Cronología
Ca. 1772
Ubicación
Parish church of San Juan Bautista, Remolinos (Zaragoza), Spain
Dimensiones
192 x 96 cm
Técnica y soporte
Oil on canvas
Reconocimiento de la autoría de Goya
Attributed work
Titular
Parish church of San Juan Bautista in Remolinos
Ficha: realización/revisión
07 Jan 2010 / 14 Apr 2021
Inscripciones

Sn. Jerónimo (lower section)

Historia

See Saint Ambrose.

Análisis artístico

The painting denominated Saint Jerome does not depict him as a penitent or cardinal as is customary; rather, he is shown as a bishop. In fact, the figure corresponds more closely to that of Saint Augustine which appears in other series dealing with the same theme in Muel and Calatayud in Zaragoza. He is wearing a miter and a bright blue cope decorated with gold edging and a pale green lining. His hands are open, and he appears to be praying as he looks heavenwards. The angel at his side, dressed in a bright yellow cloak, is holding his crosier.

For a history of the whole series, see Saint Ambrose.

Conservación

The whole series underwent restoration work carried out by Teresa Grasa and Carlos Barboza in 1989 with a view to their inclusion in the Venetian exhibition of Goya's work.

Exposiciones
  • Goya (1746 – 1828)
    Galleria Internazionale d’Arte Moderna di Ca’Pesaro
    Venecia
    1989
    consultant editor Antonio Fortún Paesa. From May 7th to July 4th 1989
  • Joyas de un patrimonio
    Palacio de Sástago
    Zaragoza
    1990
    organized by Diputación Provincial de Zaragoza, consultant editors María del Carmen Lacarra Ducay, Carmen Morte García and José M. Valero Suárez. From December 28th 1990 to March 3th 1991
  • Pabellón de Aragón de la Exposición Universal de Sevilla
    Exposición Universal de Sevilla
    Sevilla
    1992
    consultant editor Federico Torralba Soriano.
Bibliografía
  • Aureliano de Beruete Y Moret
    Goya. Composiciones y figuras, t.II
    Madridedición compendiada por Francisco Javier Sánchez Cantón: Madrid, Blass, 1928
    1917
    t. II. pp. 14, 160, cat. 22
  • Javier García Julián
    “Goya. Cómo se hizo gran pintor”
    La Academia Cinegion.3
    1923
    pp. 25-27
  • GASSIER, Pierre y WILSON, Juliet
    Vie et ouvre de Francisco de Goya
    ParísOffice du livre
    1970
    pp. 74, 83, cat. 41
  • vol. I, p. 239, cat. 28
  • ANGELIS, Rita de
    L’opera pittorica completa di Goya
    MilanRizzoli
    1974
    p. 90, cat. 32
  • Gonzalo M. Borrás Gualis
    La fecha de construcción de la iglesia parroquial de Remolinos
    Seminario de Arte AragonésXXXII
    Zaragoza
    1980
    pp. 91-93
  • José Camón Aznar
    Francisco de Goya, 4 vols.
    ZaragozaCaja de Ahorros de Zaragoza, Aragón y Rioja
    1980-1982
    vol. I, p. 59 y p. 236 (il.)
  • ANSÓN NAVARRO, Arturo
    Goya y Aragón. Familia, amistades y encargos artísticos
    col. Col. Mariano de Pano y Ruata
    ZaragozaCaja de Ahorros de la Inmaculada de Aragón
    1995
    pp. 98, 99 y p. 102 (il.)
  • Gonzalo M. Borrás Gualis
    Goya y Aragón
    Goya
    BarcelonaGalaxia Gutenberg S.A. y Círculo de Lectores S.A.
    2001
    pp. 15-30
Enlaces externos
Volver
Usamos cookies propias y de terceros para mejorar su navegación. Si continua navegando consideramos que acepta el uso de cookies.