- Cronología
- Ca. 1774
- Ubicación
- Church of the Monastery of Aula Dei, Zaragoza, Spain
- Dimensiones
- 306 x 790 cm
- Técnica y soporte
- Oil on plaster
- Reconocimiento de la autoría de Goya
- Documented work
- Titular
- Instituto Chemin Neuf
- Ficha: realización/revisión
- 07 Oct 2010 / 01 Aug 2017
This is one of the scenes set entirely in the open air, in this case at the doors of the home of the saints Zechariah and Elizabeth. The mass of white clouds placed in the centre of the composition towards the right gives greater luminosity to the painting as a whole except for the left-hand side where two women are seated on the floor, talking in the shade of the house.
In the centre of the composition, Elizabeth takes her cousin Mary's hands in a loving way while behind her Zechariah emerges to receive her with open arms. On the left, slightly set back from the foreground, Saint Joseph watches the two women's meeting holding the flowering staff and dressed in a striking yellow cloak. The light is focused on the Virgin's pink tunic and Elizabeth's blue cloak, which stand out against the simple architecture in the background. The very classical, serene face of the Virgin echoes her expression in the scene Marriage of the Virgin (Los desposorios de la Virgen).
On the right, a group of people talk together next to a parapet under the white clouds, blue sky and tree branches that frame the composition on this side. The figures, executed in earthy tones, lack the definition afforded to the main characters.
See Revelation to Saint Joachim and Saint Anne for a history of the complete set of works housed in this church.
Restauradas por Carlos Barboza y Teresa Grasa entre 1978 y 1979.
Restaurada por el Gobierno de Aragón entre 2009 y 2011: se hizo un estudio del estado de conservación, limpieza, consolidación, eliminación de sales, análisis y estudios ambientales, eliminación de elementos nocivos para la película pictórica, saneamiento y restauración de grietas, restauración de marcos y dotación de una iluminación apropiada.
-
Goya, su tiempo, su vida, sus obrasp. 4621887Tipografía de Manuel G. Hernández, Impresor de la Real Casa
-
Vie et ouvre de Francisco de Goyapp. 39-41 (il.), cat. 42-481970Office du livre
-
Goya, 1746 – 1828. Biografía, estudio analítico y catálogo de sus pinturas, 4 vols.vol. I, pp. 241-2421970Polígrafa
-
Las pinturas de Goya en la Cartuja de Nuestra Señora de Aula-Dei1975Mutua de Accidentes de Zaragoza
-
Sobre los documentos conservados en la cartuja de Aula DeiSeminario de Arte Aragonéspp. 119-122XXXII1980
-
Goya y Aragón. Familia, amistades y encargos artísticospp. 107-118 (il.)num. 101995Caja de Ahorros de la Inmaculada de AragónCol. Mariano de Pano y Ruata
-
Las pinturas murales de Goya en Aragónpp. 39-471996Gobierno de Aragón y Electa España
-
Las pinturas murales de Goya en la cartuja de Aula Deivol. II, pp.123-1372008Fundación Goya en Aragón y Turner
-
Goya antes del viaje a Madrid (1746-1774)pp. 315-3362010Galaxia Gutenberg/Círculo de Lectores y Fundación Amigos del Museo del Prado